Leta i den här bloggen

lördag 14 januari 2012

Stickad spindel

En av mina första idéer med Lövet till utställningen på Liljevalchs var att sticka en spindel. Nu har jag bestämt mig för att göra Paradiset.
Jag vill fortfarande ha med en spindel, även om den nu endast är en "detalj" i Paradiset som mitt löv heter!
Paradiset har många detaljer.
Jag började sticka en spindel, men OJ vad STOR den blev, jag ska ju bara ha en liten spindel! Det var ganska äckligt att sticka en spindel, för jag har verkligen spindelfobi.

Hur som helst, så kan den STORA spindeln komma till användning i något annat projekt!
Men den kan ju inte bara ha alla benen i en stor mjuk hög! Jag nålade fast spindeln på en bit frigoilit, penslade den med trälim för att den ska torka med benen i passade ställning! Detta påminner mig om min barndom, för min morbror Sten fångade alltid insekter, skalbaggar och fjärilar som nålades upp.

One of my first ideas for my contribution to the exhibition at Liljevalchs was to knit a spider.
I planned it to be a big spider with the webb in the space inside the Leaf.
I have now decided to make paradise with Adam and Eve.
I still want to have a spider in my Paradise, although it is now merely a "detail" of Paradise as my contribution has been named.

My project Paradise has many details. The wiever who takes time too study my project at the exhibition will discover many details in Paradise.

I started knitting a spider, but WOW how BIG it became, I'll just wanted to have a small spider!
It was pretty disgusting to knit spiders, because I really have spider phobia.

Anyway, the BIG spider may be useful in other projects!
But it can not just have all the legs in a large soft high pile
!
I pinned down the spider
on a piece of polystyrene , brushes it with wood glue to dry with legs fitted in the position I wanted! This reminds me of my childhood, my uncle Sten always caught insects, beetles and butterflies that he pinned up.

Här sitter "STORspindeln" uppnålad på frigolit och dränkt i trälim!
Here is "big spider" pinned on polystyrene and soaked in glue!








Här är den lilla spindeln, den passar bättre storleksmässigt i lövet! Uppnålad på frigolit sitter den på tork!

Here is the little spider, it fits better in terms of size of the Project! Pinned on styrofoam he sits out to dry!






Det fungerar jättebra att använda sig av trälim för att få den form man vill ha på garnspindeln!

It is great to use wood glue to get the shape you want for yarn spider!

Keep on knitting//Agneta

Inga kommentarer: