Leta i den här bloggen

lördag 23 oktober 2010

HV Skolan Handarbetets vänner





Idag var vi på HV skolan igen!
Vi är där ca en gång i månaden, i dag var andra gången. Vi fick en hemläxa sist, nu skulle vi via upp vad vi producerat sedan sist, läxan alltså!
Alla eleverna visade upp sina arbeten (stickade lappar) och la dem på ett bord till alla att beskåda! Jag var nog den enda som inte hade gjort hemläxan, nu måste jag skärpa mig, lite fick jag allt skämmas!

Jag kan bara inte fatta hur de andra eleverna haft så mycket tid att sticka lappar! Jag har gått på en broderikurs på Hågelby, en kurs i näverstickning på Trassel och genomfört en kappseglings helg sedan vi sågs sist, så TID har ju haft!

En sak är säkert att det enda i hela världen som är fördelat rättvist är tiden, vi har ALLA lika mycket tid! Så nu måste jag skärpa mig!

Fast det är ju så himla mycket annat som jag vill göra! Så mycket att lära, och så lite tid! Jag skulle t.ex. vilja gå en kurs i att tova ull, och en kurs i att gjuta betong, och en massagekurs med min sambo Gunnar på Axelssons massageinstitut. Utöver det finns massor av annat att göra, som att umgås med barn och barnbarn! Så mycket att lära och göra, och så lite tid!


Inga kommentarer: