Leta i den här bloggen

lördag 31 mars 2012

Stickad lampskärm

Jag har en liten svart idé bok där jag skriver upp ideér jag får och vill genomföra!
Det är ofta annat som kommer i vägen, och idéerna genomförs inte i den ordningen de skrivs ner! Ibland genomförs dom inte alls! Det kanske får bli när jag bli pensionär, då idéen finns kvar i boken!

Jag har hört talas om att det faktiskt finns människor som inte vet vad dom ska sticka, för mig är det obegripligt och svårt att förstå, då jag alltid undrar hur jag ska hinna med allt jag vill sticka!

Nu är en av idéerna färdig, sticka in en lampskärm! Jo den ideén har varit i boken länge, men jag har helt enkelt inte kommit över rätt lampskelett förrän jag fyndade detta på LIONS för en 20:-!
Jag valde att sticka flätstickning!
Ovan ser den ut så här! Nu ska sambon fixa de sladdar som behövs, jag tänkte det skulle bli en taklampa!
Jag har nu börjat på en annan idé från boken!
Den kommer dock kräva mer material än garn!
Bilder kommer när det är genomfört!
Keep on knitting//Agneta

Inga kommentarer: