Leta i den här bloggen

lördag 15 oktober 2011

Solveigs vantar

Min stickvän Eva har stickat svampvantarna (skitsnygga) ur boken Solveigs Vantar, jag blev nyfiken på boken och bestämde mig att köpa den!

Direkt från Förlaget Lumio gick bok och frakt på 566.25

Jag blev positivt förvånad över:

  • Hur fort jag fick boken med posten.
  • Hur tung, stor och rejäl boken känns i handen.
  • Hur tjock boken är.
  • Hur enkelt stickbeskrivningarna är beskrivna. (Utgår från grundmönster, sedan diagram)
  • Hur många mönsterbeskrivningar det finns i boken.
  • Att boken även innehåller lite text om annat än stickning. (historia, egna upplevelser).
  • Hur inspirerande den är att läsa.

Besviken blev jag på att jag upplever ett flertal av bilderna som dåliga, boken håller inte den normalt höga kvalitén som bilder i böcker brukar vad avser antalet pixla (upplösningen).

Keep on knitting//Agneta



Inga kommentarer: