Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

Tvåändsstickning i modersmjölken

Min tvåändstickningsgurufröken säger att en bra tvåändsstickad vante ska kunna stå upp!
Jag testade detta och jag är så glad att mina "Elsa vantar" som jag tvåändsstickat gör just det, står upp!

Min tvåändstickningsgurufröken skriver också så fina mail, jag fick detta efter tvåändsdstickningsveckan i Dalarna:

"Hej Agneta!
Tack själv för senast, det är verkligen inspirerande att träffa Dig!
Efter Oreveckan var jag både trött och euforisk, vilket resulterade i att jag på lördag samma vecka "blev" med laptop, jag av alla!?
Så nu är Du den andra i ordningen som jag drabbar i försök att lära mig hantera nytillskottet.
Nog om det.
Stort tack för bilderna, det varnade för filen med maskstygn, men Kurt ( min man ) lyckades få fram den.
Vilken överraskning då det stora kuvertet kom med posten, vilken himla bra beskrivning Du gjort på maskstygn.
Då är min fråga, får jag använda den i min kursverksamhet i fortsättningen? Om så bli, byter jag ut alla tidigare beskrivningar och använder enbart Din.

Tack för att Du finns!
kram Beibritt"

Hon gör mig varm i hjärtat och hon är en hejare på att tvåändssticka, den bästa av alla tvåändsstickare jag träffat faktiskt! Kan vara för att hon fick med tvåändsstickningen i modersmjölken!
Keep on knitting//Agneta

Inga kommentarer: