Leta i den här bloggen

söndag 8 maj 2011

Avslutning på HV skolan


I dag hade vi avslutning på stickkursen ( grundkurs stickning) på HV-skolan. Vi firade med att äta lunch ute på restaurang, vi har alltid matlåda annars, jag, Jenny, Kicki och Marie-Louise!
Vi fick sällskap av vår lärare Sanna och av en elev från den andra kursen, som missat deras avslutning! Man kan alltså gå samma pass vid ett annat tillfälle, jag tror att förutsättningen är att man har samma lärare.

Det känns vemodig att veta att vi inte kommer att träffas så här igen. Samtidigt känns det jättebra att jag har lärt mig så mycket nytt under kursen, och framförallt att vi har haft så roligt ihop, skrattat och haft det trevligt ihop på kursen, ett bra gäng!

Jag kommer jag sakna vår lärare Sanna och framför allt mina kurskamrater, jag hoppas vi håller kontakten via mail och bloggar.

Jag hade hoppats att vi alla i detta bra gäng skulle komma med på samma fortsättningskurs. Det är flera stycken av oss som är anmälda till fortsättningskursen, men många verkar inte komma med till hösten. Jag har redan fått mitt antagningsbesked , men ingen av de andra :((

Dagen tillbringade jag med att sticka socka nerifrån och upp, men garnet räcker inte, för det blev enorma jättesockor, ha,ha... vi har skojat om dom i dag! Jag får skarva med ett annat garn i annan färg!

Keep on knitting//Agneta


Inga kommentarer: