Leta i den här bloggen

lördag 4 december 2010

Dopamin


Hörde på TV 4 nyheterna att goda gärningar ger oss en kick, då hjärnan producerar Dopamin när vi utför goda gärningar!
Själv känner jag mig nöjd med att jag skickat 2 par Lovikkavantar till en 14 årig pojke som tappat bort sin mammas vantar. Pojken hade utan föräldrarnas tillstånd beställt ett par Lovikkavantar på min hemsida. Föräldrarna var förtvivlade och skrev ett mail till mig där de bad att få annulera beställningen. Detta var naturligtvis inget problem.
Jag har sedan dess tänkt mycket på den här pojken, som naturligtvis bara ville väl! I går så skickade jag honom 2 par Lovikkavantar! Det kändes bra efteråt, kan det vara dopamin?

Keep on knitting//Agneta

3 kommentarer:

Elin sa...

Go mamma! Det var hjärtligt gjort av dig! Ett par till mamman och ett par till pojken eller?

Hemskapat sa...

Min tanke var den, naturligtvis bestämmer han själv hur han vill göra med dom! Det kanske blir julklappar!?

Tina sa...

Så snällt gjort!