Leta i den här bloggen

måndag 14 juni 2010

Fynd i Sorunda




































































Jag har varit hos en väninna i Sorunda och fyndat på ett loppis! Ett riktigt loppis, med loppis priser! Jag hittade MASSOR av saker! Bland annat den här otroligt häftiga låga pallen vars sits är formad som en cykelsadel!

Nu har jag slipat av den gamla bruna färgen på benen och undertill, och grundat med vitfärg 2 ggr. Efter det har jag målat den med lackfärg (vit) en gång. Torktiden är 8 timmar, och den måste målas en gång till!

Den ska sedan kläs om!
Jag funderar på att klä den i vadmal, eller i fårskinn! Jag tror den kommer bli riktigt, riktigt cool! Vad tror du?




2 kommentarer:

Call design sa...

Hej på dig!

Fotavtrycket på min systersons fot är köpt hos Lifestone AB.

Ingen billig historia men väl värt det ändå! Finns inget finare än fot eller handavtryck på de små!

Har även sett från Finanina att kunna ta ett barns teckning och göra om till smycken. Fräckt det med!

Vilket fräckt fynd du gjort! Skall bli kul att se hur den kommer se ut efter renoveringen!

Många goa hälsningar

Call design sa...

Gav dig fel länk men ändå rätt, den som överför teckningar är Busfia. Finanina gör namnssmycken som är så fina!

Många goa hälsningar igen