Leta i den här bloggen

måndag 5 april 2010

Magic loop

Nu har jag kommit till skott med något jag funderat länge över, att sticka sockor på magic loop, dvs båda sockorna samtidigt på rundsticka, på så sätt slipper man "second sock syndrome"( att den andra sockan blir inte klar).

Att förklara detta med magic loop i ord är nästan omöjligt, men det finns som tur är många hjälpsamma själar på internet, själv tittade jag på Bondmorans blogg, där det fanns bra bilder och text! Det var lite halv krångligt i början, men nu har jag kommit en bra bit på väg, som ni kan se av bilden! Jag tror jag kommer att behöva öva detta flera gånger innan jag får The hang of it"! Jag önskar nästan att kabeln var mer flexibel, den kan upplevas som lite stel när man drar i den.

Är du sugen på att läsa dig sticka, besök stickkurs i maj blir det kurs i tvåändsstickning!

Tjing/Agneta

1 kommentar:

Thorla sa...

Det var ju en smart lösning! När ska du komma över och göra smycken med mig? Jag har handlat lite på pärlshopen så vi kan mysa. puss